In een deelnemers of cliëntenadministratie houd je alle gegevens bij over je deelnemers of cliënten. Het grote verschil met een personeelsadministratie is dat er bij deelnemers of cliënten geen verloning plaatsvindt. In de deelnemers- of cliëntadminstratie worden wel documenten, gespreksverslagen, afspraken en correspondentie bijgehouden. VitalCampus heeft hier een eenvoudig systeem voor ontwikkeld dat jou helpt grote groepen van deelnemers of cliënten te begeleiden met het gemak van eenvoudige administratievoering.
Bij een deelnemersadministratie gaat het om het begeleiden van leerlingen op de werkvloer. Om te voldoen aan wet- en regelgeving en in aanmerking te komen voor subsidies is een goede administratie nodig. Als werkgever moet je namelijk de voorgeschreven administratieve registratie kunnen tonen aan de Rijksoverheid.
Voor het aannemen van leerlingen, deelnemers en stagiaires is het nodig om een overeenkomst te sluiten die is getekend door alle partijen. Daaruit moet ook blijken welke leerdoelen/ kwalificaties of skills zijn bijgeleerd tijdens de stage. Daarnaast moet je ook rekening houden met een betrouwbare aanwezigheidsregistratie. Dit is nodig om aan te tonen hoe vaak de deelnemer aanwezig is geweest. De uren van school tellen in dit geval niet mee. Ook moet blijken dat er begeleiding plaats heeft gevonden. Dit kan in verschillende vormen. Denk aan verslagen, beoordelingsgesprekken of een werkboek. Samenwerken met deelnemers levert ook een aantal financiële voordelen. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van de subsidie praktijkleren.
Wil je dus met leerlingen aan de slag, dan moet je dus best wat extra informatie opslaan in je administratie en weten welke subsidies van toepassing zijn voor jouw branche. Wij helpen je daar graag bij verder!
Start een samenwerkingHoe meer cliënten, des te meer administratie. Deze twee soorten administraties lijken erg op elkaar, maar zijn toch net even anders. De term cliënt wordt vaak gebruikt in een behandel of begeleidingstraject en hiervoor is een betrouwbare en veilige administratie nodig, zodat er op een privacy bestendige wijze informatie over de behandeling kan worden gegeven aan de cliënten. De basis voor een goed dossier voor de cliënten is een overzichtelijk platform, waarin alles kan worden opgeslagen. Hiervoor hebben wij de Clerq HR-app ontwikkeld waarmee administrateurs en medewerkers alles over de cliënt veilig kunnen delen wat relevant is. Hier kunnen iedereen die dat mag makkelijk bij. Zo bieden we je medewerkers een betere ondersteuning met slechts één druk op de knop.
Start een samenwerkingVoordat je kunt starten met het aannemen van cliënten of deelnemers, moet je eerst een contract opstellen. Dit is de basis voor je dossier. Vervolgens gaan wij met je op zoek naar financiële voordelen zoals subsidies en vergoedingen. Deze maken het mogelijk om meer te investeren in de ontwikkeling van de deelnemer. Ook andere belangrijke zaken als bijvoorbeeld de opslag van aanwezigheidsformulieren of beoordelingsgesprekken regel je met onze Clerq HR-app. Ook de urenregistratie kun je via de app doen. Hierdoor kunnen jij en je deelnemer aantonen hoe hard er gewerkt is. Door samen te werken met VitalCampus zorgen wij ervoor dat je minder aandacht hoeft te besteden aan de administratieve werkzaamheden en jij je vol kunt focussen op het begeleiden van cliënten, leerlingen en deelnemers.
Overzicht is altijd belangrijk. Dus ook als je leerlingen, cliënten en deelnemers wilt begeleiden. Door in te loggen in de desktop-versie of de app zelf kun je samen met jouw deelnemers de verschillende dossier inzien. Ook als zij zich ziek melden of verlof willen hebben, vragen zij dit aan via de app. Alles digitaal zonder papierwerk.
Start een samenwerkingDownload form