Na vorming als oud marinier en opleiding bij de TUDelft ben ik sinds 2005 aan de slag als Chief Facilitating Officer. In deze rol verbind ik "je leven lang leren" en "optimale online dienstverlening" en begeleid ik impact en health ondernemers en ondernemingen van A, naar B naar C!
Drie herintreders starten 1 februari 2022 hun MBO BBL-opleiding Bedrijfsadministratie bij het Albeda College. Een uniek traject waarbij VitalCampus vier Rijnmonders begeleidt van ‘bank’ naar ‘baan met opleiding’.
“Na een periode van ernstige ziekte kwam ik erachter dat een goede opleiding belangrijk is om passend werk te vinden. Mijn leven stond in het teken van werken, werken, werken en nog meer werken. Een goede opleiding is erbij ingeschoten. Daar heb ik spijt van en ik ben blij dat ik bij VitalCampus de kans krijg om een herstart te maken.”
“Wij helpen mensen met zogenoemde “afstand tot de arbeidsmarkt” aan een nieuw kans op de arbeidsmarkt, vaak in combinatie met een leer/werk-traject. Brigitte is één van onze vier medewerkers die start met een opleiding tot bedrijfsadministrateur. Ze heeft eerder nooit een goede opleiding kunnen afronden. Nadat ze hersteld was van haar ziekte kon ze moeilijk aan een juiste baan komen, de banen waar ze wel kon beginnen waren onder haar niveau of te beperkt in uitdaging. Bij VitalCampus krijgt ze de kans om in een betaalde baan opnieuw te beginnen, een goede studie te volgen en tegelijkertijd werkervaring op te doen in haar droombaan.”
"De administratiebranche schreeuwt om goed gekwalificeerde medewerkers. Met de Administratie Academy helpen wij goed gekwalificeerde medewerkers inclusief werkervaring aan een duurzame plaats op de arbeidsmarkt. In de regio Rijnmond zitten nu bijna 140.000 mensen thuis. VitalCampus biedt een groeiend aantal Rijnmonders de kans een herstart te maken en duurzaam uit hun uitkeringssituatie te raken. Onze ambitie bij VitalCampus is om de komende 5 jaar tenminste 50 trajecten te faciliteren!”
De Administratie Academy is een initiatief van administratiekantoor VitalCampus. In de Administratie Academy volgen medewerkers een leer-werk-traject van 2 tot 3 jaar. Hierbij werken de deelnemers 24 uur in de praktijk en volgen zij 1 dag in de week theorie-onderwijs via het Albeda College.
De trajecten worden voor 95% gefinancierd uit de eigen bedrijfsvoering. Werknemers volgen eerst een intensieve interne training van 8 weken om de basis administratieve werkzaamheden onder de knie te krijgen. Daarna worden ze ingezet in het reguliere werk van een administratiekantoor en groeien ze verder naar een zelfstandige administratieve functie.