Algemene voorwaarden, welke van toepassing zijn op offertes en overeenkomsten (akkoord offerte) tussen klant en VitalCampus B.V..
Onze service houdt in dat we redelijkerwijs graag aan alle wensen tegemoet willen komen. Heb je een wens? Geef ons een call en we zoeken samen naar een oplossing.
Identiteit:
Bedrijfsnaam: VitalCampus B.V.
KVK: 73275816
Postadres: Marconistraat 16, 3029 AK Rotterdam
Tel: 088-2633485
E-mail: office@vitalcampus.nl
Artikel 1: definities
1. Algemene voorwaarden: deze voorwaarden die van toepassing zijn op en deel uitmaken van iedere offerte of overeenkomst gesloten tussen VitalCampus B.V. en een klant. Verder aan te halen als VC.
2. Derde(n): een of meer betrokkenen die niet partij zijn bij de overeenkomst tussen VC en een klant.
3. Overeenkomst: de overeenkomst tussen VC en een klant met betrekking tot het uitvoeren van administratieve werkzaamheden.
4. Klant: de afnemer van diensten van VC. Dit kunnen zowel bedrijven als particulieren zijn.
5. Schriftelijk: niet zijnde mondeling en waaronder ook elektronisch verkeer valt.
6. Meerwerk: werkzaamheden die bovenop de werkzaamheden komen die bij het aangaan van de overeenkomst zijn overeengekomen.
Artikel 2 Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten die tussen VC en een klant bestaan.
2. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen en bevestigd door VC. De afwijking heeft slechts gelding binnen de overeenkomst waarin de afwijking is overeengekomen.
3. Algemene voorwaarden van de klant van welke strekking dan ook worden door VC uitdrukkelijk van de hand gewezen.
4. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is, of vernietigd wordt, dan heeft dat geen gevolgen voor de overige bepalingen, deze behouden steeds hun gelding.
5. Indien de algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn, zijn zij ook zonder nadere handeling van toepassing op nieuwe overeenkomsten tussen VC en klant, tenzij deze voorwaarden uitdrukkelijk worden uitgesloten.
Artikel 3 Totstandkoming overeenkomst
1. Alle offertes, prijzen en aanbiedingen van VC zijn vrijblijvend, tenzij hierin schriftelijk uitdrukkelijk iets anders over is afgesproken.
2. De website van VC geldt als een openbaar aanbod tot het aangaan van een overeenkomst.
3. De overeenkomst komt pas tot stand op het moment dat VC een schriftelijke aanvaarding op een door haar gedaan aanbod ontvangt, dan wel dat VC een aan haar gericht aanbod schriftelijk aanvaardt.
Artikel 4 Prijzen, facturatie en betalingen
1. Alle prijzen worden in Euro uitgedrukt en zijn altijd exclusief BTW.
2. Facturatie vindt in beginsel op de eerste van de maand plaats over de betreffende maand, tenzij anders overeengekomen.
3. De prijs die wordt gefactureerd is de prijs die vooraf is afgesproken, eventueel vermeerderd met de kosten voor meerwerk waar de klant zijn schriftelijke toestemming voor heeft gegeven.
4. Het uurtarief voor dit meerwerk zal altijd vooraf met de klant worden besproken en schriftelijk worden vastgelegd. Dit kan al in de offerte worden meegenomen maar ook later ten tijde van de uitvoering van de overeenkomst.
5. Betaling dient plaats te vinden binnen 14 dagen niet zijnde werkdagen aan VC.
6. De factuur wordt enkel digitaal verstrekt.
7. In verband met de digitale toezending van de factuur is de klant verplicht om een goed werkend e-mailadres aan VC te verstrekken.
8. VC indexeert elke 1ste januari van het nieuwe jaar de prijzen op basis van een genomen gemiddelde tussen het CBS-consumentenprijsindex en een stijging van het minimumloon voor het nieuwe jaar. VC stuur uiterlijk voor kerst een digitale brief met het indexeringspercentage.
9. Indien de klant nalatig blijft de betaling te voldoen, dan kan VC, zonder verplicht te zijn tot nadere kennisgeving, besluiten de vordering ter incasso uit handen te geven. De kosten die gemoeid zijn met een buitengerechtelijk dan wel gerechtelijk traject komen voor rekening van de klant. Deze kosten komen in ieder geval neer op minimaal 15 % van het totale bedrag, met een minimum van E40,- te vermeerderen met BTW.
10. VC is bovendien gerechtigd zonder nadere kennisgeving de administratieve dienstverlening te staken zonder aansprakelijkheid als de betaling langer dan 20 dagen uitblijft.
Artikel 5: Verplichtingen klant
1. De klant is verantwoordelijk voor het juist aanleveren van alle financiële stukken die van invloed hebben op het bedrijf.
2. De klant dient er zorg voor te dragen dat VC te alle tijden bij alle relevante financiële stukken kan.
3. De klant is verplicht om voor tijdige en deugdelijke aanlevering van het materiaal te zorgen dat verwerkt dient te worden in de administratie
Artikel 6: Verplichtingen VC/Uitvoering overeenkomst
1. VC en de klant spreken vooraf het te behalen resultaat af en VC zal er voor instaan om de dienstverlening met zorg uit te voeren en het afgesproken resultaat op te leveren, tenzij dit door oorzaken welke haar niet zijn toe te rekenen wordt belet.
2. De klant is gehouden om alle door VC verlangde gegevens en informatie te verstrekken die nodig zijn voor een correcte uitvoering van de overeenkomst. Indien de klant de informatie niet of niet tijdig verstrekt, kan VC na daartoe een tweetal verzoeken te hebben gedaan haar prestatie opschorten dan wel de overeenkomst ontbinden. Ook als de klant besluit de opdracht terug te trekken, kan VC haar prestatie opschorten dan wel de overeenkomst ontbinden. In alle drie de gevallen zal VC een factuur sturen voor de reeds gemaakte kosten + 30 % van het offertebedrag tot maximaal 100% van het offertebedrag. In geval van ontbinding is VC volledig van haar verplichtingen ontslagen.
Artikel 7: Wijzigingen en meerwerk
1. VC brengt vooraf de benodigde werkzaamheden in kaart en de daaraan verbonden kostprijs voor de klant. De klant geeft hierop, mondeling dan wel schriftelijk, zijn akkoord voordat een aanvang met de werkzaamheden wordt genomen. Indien de klant gaandeweg op een nieuw idee komt welke een ingrijpende wijziging van de eerder vastgestelde werkzaamheden inhouden, dan zal VC deze wijzigingen tegen meerprijs ten uitvoer leggen, tenzij de aard van de werkzaamheden zodanig is dat er als het ware een nieuw project ontstaat. In dit specifieke geval kan VC in overleg met de klant ertoe besluiten om van vooraf aan te beginnen en voor de eerder gemaakte kosten een factuur te sturen.
2. Indien er sprake is van meerwerk dan zal VC dit eerst met de klant opnemen en daar een mondelinge dan wel schriftelijke afspraak over maken voordat met het meerwerk wordt begonnen.
Artikel 8: Duur contract
1. De standaard contractduur is 36 maanden, tenzij in de offerte anders wordt afgesproken. Daarna is service maandelijks opzegbaar.
Artikel 9: Overmacht
1. VC is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe geheel of gedeeltelijk verhinderd of bemoeilijkt is, al dan niet tijdelijk, als gevolg van een omstandigheid, die niet aan haar opzet of schuld te wijten is. Hieronder wordt mede verstaan niet-verwijtbare gedragingen van toeleveranciers en/of derden die VC voor de uitvoering van de overeenkomst inschakelt dan wel heeft ingeschakeld.
2. In geval van onmacht aan de zijde van VC worden haar verplichtingen opgeschort. Wanneer de overmachtssituatie van VC langer dan 60 dagen heeft geduurd, hebben partijen het recht om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. Gedeeltelijke prestaties worden naar verhouding afgerekend.
Artikel 10: Toepasselijk recht en geschillen
1. De overeenkomst tussen VC en de klant wordt beheerst door Nederlands recht.
2. De geschillen welke tussen VC en de klant mochten ontstaan bij de uitvoering van de overeenkomst, zullen uitsluitend dienen te worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Rotterdam.
Download form